Nieuwe radio - versterker - speakers - sub?
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Yep dat zijn ze! Ik heb zelf meegemaakt dat een (oud) slecht filter mijn tweeters heeft gesloopt. Erg zonde. De versterker moet idd wel juist ingesteld zijn ( lo-pass, Hi-pass of fullrange. Met of zonder traploze instellingen )
- Rein
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik heb sinds vrijdag een audio upgrade in mijn A2 met dank aan @DED@2 die een andere versterker, sub en boxen gemonteerd heeft. Een aanzienlijk verschil met de standaard installatie die ik er voorheen in had, muziek klinkt zuiverder als het volume omhoog gaat
en met meer bas, ik ben super blij met deze upgrade!

- DED@2
- Audi A2 clublid
Als je een originele look wilt behouden en een lekker geluidje wilt dan heb ik een bose setje samengesteld uit componenten van de A3, A4 en A8. Dit gaat laag en hard als het moet zonder vermoeiend te worden. De componenten komen op dw originele plaats en je ziet er niks van, maar hoort er des te meer van.
Ik noem het de budget bose set, want de componenten komen neer op max 150€. Ik moet nog een keer een A/B vergelijk doen met een originele A2 bose set , want die klonkt natuurlijk ook mooi. Is alleen bijna niet te vinden en in voorkomens geval ook onredelijk duur. Je kunt mazzel hebben natuurlijk. Als aux bron kan je idd BT module aansluiten en streamen tor je bundel op is
. Combinatie met carkit enz, is ook mogelijk. Het is recht toe recht aan, dus als je een beetje handig bent kan je voor weinig een serieuze upgrade van je geluid doorvoeren.
Ik noem het de budget bose set, want de componenten komen neer op max 150€. Ik moet nog een keer een A/B vergelijk doen met een originele A2 bose set , want die klonkt natuurlijk ook mooi. Is alleen bijna niet te vinden en in voorkomens geval ook onredelijk duur. Je kunt mazzel hebben natuurlijk. Als aux bron kan je idd BT module aansluiten en streamen tor je bundel op is

- karolography
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De multimeter is binnen en ik ga het zo testen! Ben benieuwd wat ie aangeeft. Eens kijken of ik alles klaar kan maken voor nieuwe speakers en een sub.DED@2 schreef: ↑07 sep 2018, 23:06Mja, luidsprekers hebben een variabele weerstand —> impedantie. Deze kan je meten door een multimeter op de + en - te houden en de meter inte stellen op 20 OHM stond of zo. Als het goed is meer je omstreeks de 4 OHM. 9/10 keer gaan ze stuk als ze (te) lage frequenties voor de kiezen krijgen. Vandaar de verdenking van het filter. Heb je deze kunnen lokaliseren in de deur, want daar verwacht ik hem? Zo niet dan zou je 2paar kabels van de a-stijl naar de deur moeten zien gaan. Zie je geen filter, dan is dat waarschijnlijk de reden dat ze kapot zijn gegaan.

- karolography
- Audi A2 clublid
Klinkt goed! Een Bose systeem, of ander merk? Nice job @DED@2 !Rein schreef: ↑11 sep 2018, 22:30Ik heb sinds vrijdag een audio upgrade in mijn A2 met dank aan @DED@2 die een andere versterker, sub en boxen gemonteerd heeft. Een aanzienlijk verschil met de standaard installatie die ik er voorheen in had, muziek klinkt zuiverder als het volume omhoog gaaten met meer bas, ik ben super blij met deze upgrade!

- karolography
- Audi A2 clublid
Ik ben uiteindelijk gegaan voor nieuwe Hertz tweeters (150W) en een Hertz subwoofer (1000W). Zo kan ik de speakers voorin behouden. Ik vind het idee leuk dat deze speakers al 15 jaar in deze auto zitten en om dit dan voort te zetten hou ik wel van.
De nieuwe radio is een 1-Din Pioneer geworden. Op termijn komt er nog een betere versterker, maar voorlopig is deze wel prima.
Ik hou van hergebruik.
Nu nog alles doormeten om er zeker van te zijn dat alles niet kapot is in een paar jaar.
De nieuwe radio is een 1-Din Pioneer geworden. Op termijn komt er nog een betere versterker, maar voorlopig is deze wel prima.

Nu nog alles doormeten om er zeker van te zijn dat alles niet kapot is in een paar jaar.

- DED@2
- Audi A2 clublid
Goedemorgen,
Goed idee toch om te hergebruiken!
Daar ben ik ook van
. Alleen de hertZ luidsprekers zijn niet origineel en zullen er ook niet al 15 jaar inzitten for the record
.
Het blijft een leuk project om de audio een boost te geven.
Ik hoop dat het naar je zin is want dat is uiteindelijk het belangrijkste.
Post anders wat foto’s van je install.
Goed idee toch om te hergebruiken!

- karolography
- Audi A2 clublid
Ze zijn wel direct na aanschaf geplaatst hoor! Tenminste, de versterker wel, dus neem aan ook die speakers. Alleen inderdaad niet via Audi zelf.DED@2 schreef: ↑14 sep 2018, 08:33Goedemorgen,
Goed idee toch om te hergebruiken!Daar ben ik ook van
. Alleen de hertZ luidsprekers zijn niet origineel en zullen er ook niet al 15 jaar inzitten for the record
.
Top! Ik zal inderdaad eens wat fotootjes maken en plaatsen! Sowieso ook nog een paar van het autootje zelf.
Ik hoop dat het doormeten lukt en daarna het plaatsen van die tweeters (ze zijn kleiner dan die erin zaten). Gelukkig ken ik alle kabels nu goed, dus dat aansluiten is helemaal goed gegaan tot nu toe. Moest nog wel een en ander aangepast worden ten opzichte van de vorige radio namelijk.

Wel leuk zo’n klassieker.

- karolography
- Audi A2 clublid
Inmiddels zijn de tweeters ingebouwd en de subwoofer is aangesloten. Alles doorgemeten, alles op de juiste plek aangesloten en afgewerkt, alles helemaal naar tevredenheid. Het geluid is super gaaf geworden.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor 2 x Hertz tweeters (samen 150W) en een Hertz Sub met piek van 1000W. Beetje heel erg overdreven dus, maar wel mega gaaf.
Momenteel bouw ik in het koffiebekerhoudertje een iPhone Dock, zodat ik het uit kan schuiven, mijn iPhone erin doe en hij meteen oplaadt.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor 2 x Hertz tweeters (samen 150W) en een Hertz Sub met piek van 1000W. Beetje heel erg overdreven dus, maar wel mega gaaf.
Momenteel bouw ik in het koffiebekerhoudertje een iPhone Dock, zodat ik het uit kan schuiven, mijn iPhone erin doe en hij meteen oplaadt.

- Bijlagen
-
- B4BF6E5C-5654-4E98-B4BE-0B290C4A368C.jpeg (3.8 MiB) 3889 keer bekeken
-
- DBDD50E0-DE3A-4E9C-9BD1-B848D086E2C8.jpeg (3.71 MiB) 3889 keer bekeken
-
- 13969926-B990-4742-8235-1B59F8795CA6.jpeg (3.1 MiB) 3889 keer bekeken