Eindelijk weer een A2: Een rode CS 2005

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 jun 2019, 09:31 0 x

Airspeed schreef:
25 jun 2019, 22:25
Peter_Audi_A2 schreef:
25 jun 2019, 22:08
Is het een 5-zits uitvoering?

https://www.ebay.de/itm/original-Audi-A ... SwmTdc9RJ-
Oei, nice! Dus zo'n achterbank past niet zomaar begrijp ik hieruit?
Dat klopt. Bij een 5-zitter is de achterbank & leuning niet deelbaar en de bevestigingspunten aan de carrosserie zijn verschillend.

Zie ook dit topic: viewtopic.php?t=3155

edit: ingevoegd dit topic uit: viewtopic.php?t=132
rolf

26 jun 2019, 12:15 1 x

Heb ook een 4 zitter, maar een deelbare achterbank zou ik toch niet willen missen voor 1 plaats meer.
Is toch verekte handig.
Airspeed
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

28 jun 2019, 22:12 1 x

Helaas was eekhoorntje z'n set niet meer te redden, dus de duitse set met 5-zits is onderweg :mrgreen: (met grote dank voor de tip Peter!!)
Achterbank zal wel niks worden om die te monteren (Romulus was destijds vrij stellig...), maar dan heb ik alvast een set erg nette voorstoelen. Zo vaak kom je dit denk ik niet tegen en zo duur was de set niet.

Nwe schijven en blokken zijn inmiddels aangekomen, dus dat ga ik komende week ff doen (heb nog vakantie :mrgreen: )

Ondertussen even onder de auto gedoken en ik denk dat dit de originele nog zijn... :flushed:
Vooraan zien de veerpoten zelf er ook nogal (erg) roestig uit en is de afschermhoes iig aan 1 kant kapot (sluit niet meer aan). Eea zal nog wel 'werken', maar erg stabiel voelde de wegligging nu ook weer niet aan en verig sloeg best redelijk snel door op ook kleine verkeersdrempels..

Afbeelding

Nu kwam ik 'vroeger' al goede verhalen tegen over Bilstein B4 en Koni FSD. Denk toch eerder FSD (niet goudkleurig, de nwe uitvoering?), event, icm met een kleine verlaging (ben er dan toch onder). Ik hou wel van een iets lagere auto, iets stuggere vering en betere wegligging.
Tips waar zoiets het gunstigste aan te schaffen is tegenwoordig?
HansJan
Moderator

29 jun 2019, 16:59 0 x

Airspeed schreef:
28 jun 2019, 22:12
Helaas was eekhoorntje z'n set niet meer te redden, dus de duitse set met 5-zits is onderweg :mrgreen: (met grote dank voor de tip Peter!!)
Achterbank zal wel niks worden om die te monteren (Romulus was destijds vrij stellig...), maar dan heb ik alvast een set erg nette voorstoelen. Zo vaak kom je dit denk ik niet tegen en zo duur was de set niet.
Ik weet dat @FrankDercks recent een fraai 5-zits sportinterieur heeft laten plaatsen en dat ging voor zover ik begreep relatief eenvoudig. Deze set wordt met een goede behandeling weer als nieuw, zou de zittingen gelijk behandelen met een vuilwerende coating! De Protex Protector is bijv. erg goed en wordt met name voor meubilair gebruikt.
Airspeed schreef:
28 jun 2019, 22:12
Nu kwam ik 'vroeger' al goede verhalen tegen over Bilstein B4 en Koni FSD. Denk toch eerder FSD (niet goudkleurig, de nwe uitvoering?), event, icm met een kleine verlaging (ben er dan toch onder). Ik hou wel van een iets lagere auto, iets stuggere vering en betere wegligging.
Tips waar zoiets het gunstigste aan te schaffen is tegenwoordig?
Die dempers kunnen wel naar de eeuwige jachtvelden ;-) De Bilstein B4 en Koni FSD zijn erg aan elkaar gewaagd. De nieuwe generatie FSD die @ArcSissy recent heeft laten monteren moeten zeer fijn zijn. Maar de Bilstein B4 is ook erg goed. Wellicht wat recensies lezen en mogelijk een keer proefrijden. Ik heb zelf de gouden generatie FSD.

Voor de 1.4 benzine kan je echter niet alle sportveren gebruiken. Ze worden vaak als universeel voor de 1.6/1.4 verkocht, maar de voortrein van de 1.4 is minder zwaar waardoor de veren minder inzakken en de auto naar achteren over zal hellen. Ik spreek uit ervaring, want ik monteerde de KW ST set voor -25mm verlaging en dat zag er niet uit. Na het plaatsen van de MAD -25mm versie voor de 1.4 zag het er een stuk beter uit. De auto is nu heel strak geveerd, je voelt wel elk dubbeltje, maar het ligt als een rots op de weg :mrgreen:

Je mag altijd een keer komen proefrijden :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Airspeed

05 jul 2019, 14:51 2 x

Inmiddels een hoop onderdelen bestellingen later, ook nog even tijd om een foto te maken meer in het kader van het voorstel topic: m´n andere (hobby)' auto:

Afbeelding

De Koni active-iets zijn onderweg, dus alvast de oude meuk eraf gesloopt.
Een leeg gat, maar hoe mooi ongeroest is de omgeving niet! Voor mij ongekend. Des te roestiger is alles wat onderaan de wielophanging bungelt, maar ala.
Afbeelding

Maar goed dat ik alvast ook nwe toplagers besteld heb (tnx voor de tip Hans Jan!), want hier komen de kogeltjes al om de hoek kijken...
Afbeelding

Alle oude onderdelen die naar de stort gaan:
Afbeelding
Het was dus toch een koppelstang die speling op 1 van de kogels had...toch heb ik dat niet gevoeld toen-ie er nog onder hing! Ondanks hard trekken en duwen aan de stang. Er staat blijkbaar dusdanoig veel voorspanning op dat je event. speling pas merkt als er 1 kant los is. Gelukkig had ik 2 nwe ook al mee besteld :-)
HansJan
Moderator

05 jul 2019, 16:49 1 x

Airspeed schreef:
23 jun 2019, 23:20
Is er nog een goeie achterklep plaat in de club waar alle plastic pikjes nog heel zijn?
Kijk eens hier: https://link.marktplaats.nl/m1430696532
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

05 jul 2019, 18:35 0 x

Grijs?

Volgens mijn heeft elke CS een zwarte, en die heb ik al geleverd..... :mrgreen:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Airspeed

05 jul 2019, 19:13 1 x

eekhoorntje schreef:
05 jul 2019, 18:35
Grijs?

Volgens mijn heeft elke CS een zwarte, en die heb ik al geleverd..... :mrgreen:
Yep, nog zeer bedankt Dirk!
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

06 jul 2019, 18:24 0 x

Airspeed schreef:
05 jul 2019, 14:51
Inmiddels een hoop onderdelen bestellingen later, ook nog even tijd om een foto te maken meer in het kader van het voorstel topic: m´n andere (hobby)' auto:

Afbeelding

De Koni active-iets zijn onderweg, dus alvast de oude meuk eraf gesloopt.
Een leeg gat, maar hoe mooi ongeroest is de omgeving niet! Voor mij ongekend. Des te roestiger is alles wat onderaan de wielophanging bungelt, maar ala.
Afbeelding

Maar goed dat ik alvast ook nwe toplagers besteld heb (tnx voor de tip Hans Jan!), want hier komen de kogeltjes al om de hoek kijken...
Afbeelding

Alle oude onderdelen die naar de stort gaan:
Afbeelding
Het was dus toch een koppelstang die speling op 1 van de kogels had...toch heb ik dat niet gevoeld toen-ie er nog onder hing! Ondanks hard trekken en duwen aan de stang. Er staat blijkbaar dusdanoig veel voorspanning op dat je event. speling pas merkt als er 1 kant los is. Gelukkig had ik 2 nwe ook al mee besteld :-)

Yesss! Een topic met foto's...... H U L D E! :)
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Airspeed

06 jul 2019, 23:59 1 x

Tnx!

Vandaag de Koni's binnen gekregen, superblij met de nwe techniek die ze nu hebben:
Afbeelding

Overigens ben ik van mening dat gele Bilsteins bij gele CS'sen horen en rode Koni's bij....Juist! :mrgreen:
Afbeelding

Daarnaast ga ik toch ook maar beide fusees en beide stuurkogels vervangen aangezien de "rubber" hoesjes op hun best tamelijk 'grenswürdig' zijn... Dan is alles aan de voorwielophanging vrijwel weer nieuw :)
Plaats reactie