Mijn A2 renoveren door CG Carworks & Audi A2 dokter
- Edwinvv
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
- Locatie: Noordwijk
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vandaag de auto opgehaald. Wat een verschil. Muisstille motor. Voor z’n km-stand behoorlijk vervuild. (Veel korte stukjes en de laatste 30.000km geen of nauwelijks onderhoud). Groot verschil.
Ook de nieuwe koppeling is zeer prettig schakelen. Drukgroep en lager waren behoorlijk versleten, platen achteraf nog wel ok.
Zeer blij met het resultaat. Stuk meer rijplezier.
Ook de nieuwe koppeling is zeer prettig schakelen. Drukgroep en lager waren behoorlijk versleten, platen achteraf nog wel ok.
Zeer blij met het resultaat. Stuk meer rijplezier.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Klinkt (...) goed! Ging je enkel voor de muisstille motor of is de kracht, response en souplesse ook verbeterd? Hoeveel heeft het blok gedraaid?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Edwinvv
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
- Locatie: Noordwijk
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Voor alles wel, maar een goed blok zal niet al te veel geluid maken. (Lijkt mij).
Nu 106000 km. Maar zoals gezegd. Ik vrees dat het onderhoud minimaal is geweest, met veel ritjes met een koude motor.
Over 1000 km kan het gas weer helemaal open. Nu nog ff rustig an.
Nu 106000 km. Maar zoals gezegd. Ik vrees dat het onderhoud minimaal is geweest, met veel ritjes met een koude motor.
Over 1000 km kan het gas weer helemaal open. Nu nog ff rustig an.
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
De getoonde zuigers zitten ook in de 1390 cc blokken van de Golf of
Octavia van 2008 tot 2011 geleverde!
Deze is vaak met een Turbo geleverd en geen Tsi kopen die lastig erin paste!
Ben die ketting wissel zat en met Tandriem, wel een andere paste die vrij zeldzaam verkochte
blokken ook in onze A2!
Of je nu 1.2 Tdi, een 1.4 of 1.6 hebt, benzine of Diesel, steunen passen gewoon.
Wel de onderkant van een BBY erop zetten voor de pijlstok of je kap openen voor kijken of vullen...!
Deze zijn vrijwel allen met turbo geleverd, tussen de 120 en 170 Pk....
De 170 Pk zijn vaak flink misbruikt en zorgen voor gillende banden en zwarte rookwolken!
De 120 en 150 Pk, gelijk er een DSG bij nemen, de DSG 7 is leuk, maar DSG6 met olie pompje?
Minder zuinig en langere levensduur met natte platen!
Ik herken deze Zuigers dus heel goed.
Maar ik zie schone handen, dus wie heeft deze nu vast?
Zelf vind ik de 120 Pk voldoende, slechts 10 Pk meer dan de Fsi maar.....
Turbo geeft meer koppel vanaf 1500 toeren waar elke diesel jaloers van word!
Ik meet nu een verbruik van 1: 19 tot 1:23 bij Aso of 65+ rijstijl.
Op de Cruise Control zuiniger maar dat reken ik niet met weer vele File's waarbij hij zelfde als gewone verbruikte.
Dus als Edwin V.V. nogmaals naar Lukas gaat voor operatie?
Naast blokje moet er nog veel meer geruild worden als Kabelboompje en ECU en Dashboard!
Zo word onze A2 Dokter een echt ziekenhuis met hele lange wachttijden!
Octavia van 2008 tot 2011 geleverde!
Deze is vaak met een Turbo geleverd en geen Tsi kopen die lastig erin paste!
Ben die ketting wissel zat en met Tandriem, wel een andere paste die vrij zeldzaam verkochte
blokken ook in onze A2!
Of je nu 1.2 Tdi, een 1.4 of 1.6 hebt, benzine of Diesel, steunen passen gewoon.
Wel de onderkant van een BBY erop zetten voor de pijlstok of je kap openen voor kijken of vullen...!
Deze zijn vrijwel allen met turbo geleverd, tussen de 120 en 170 Pk....
De 170 Pk zijn vaak flink misbruikt en zorgen voor gillende banden en zwarte rookwolken!
De 120 en 150 Pk, gelijk er een DSG bij nemen, de DSG 7 is leuk, maar DSG6 met olie pompje?
Minder zuinig en langere levensduur met natte platen!
Ik herken deze Zuigers dus heel goed.
Maar ik zie schone handen, dus wie heeft deze nu vast?
Zelf vind ik de 120 Pk voldoende, slechts 10 Pk meer dan de Fsi maar.....
Turbo geeft meer koppel vanaf 1500 toeren waar elke diesel jaloers van word!
Ik meet nu een verbruik van 1: 19 tot 1:23 bij Aso of 65+ rijstijl.
Op de Cruise Control zuiniger maar dat reken ik niet met weer vele File's waarbij hij zelfde als gewone verbruikte.
Dus als Edwin V.V. nogmaals naar Lukas gaat voor operatie?
Naast blokje moet er nog veel meer geruild worden als Kabelboompje en ECU en Dashboard!
Zo word onze A2 Dokter een echt ziekenhuis met hele lange wachttijden!

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
HI eekhoorntje,eekhoorntje schreef: ↑12 nov 2021, 08:39De getoonde zuigers zitten ook in de 1390 cc blokken van de Golf of
Octavia van 2008 tot 2011 geleverde!
Zelf vind ik de 120 Pk voldoende, slechts 10 Pk meer dan de Fsi maar.....
Turbo geeft meer koppel vanaf 1500 toeren waar elke diesel jaloers van word!
Ik meet nu een verbruik van 1: 19 tot 1:23 bij Aso of 65+ rijstijl.
Op de Cruise Control zuiniger maar dat reken ik niet met weer vele File's waarbij hij zelfde als gewone verbruikte.
ik heb echt m'n best gedaan, maar kon niet alles volgen.
Heb je het over een benzine 1,4 die 120pk levert met koppel vanaf 1500 toeren in een A2?
Hoe ziet zoiets er uit ? Wat details graag

In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- Airspeed
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Blok bleef erin, dus ik neem aan dat de cilinderwanden niet gehoond kunnen zijn? Vooral omdat ik nogal wat warmloop sporen op de oude zuigers zag, zou ik denken dat je ‘de andere kant’ (cilinderwand) dan ook wel wat loopsporen zou laten zien.
Nu zijn nieuwe zuigers altijd beter en stiller dan de oude, maar toch, nieuwe zuigerveren op ingelopen cilinderwanden, dicht dat wel goed (genoeg) af?
Of is er nog een handbediende hoon doorheen gegaan dat je weet?
Wel cudo’s dat je dit werk laat doen, dat doen er maar heeeel weinig
