Achteraf hadden we moeten wachten met het aanpakken van de koppeling. Dan had alles in één keer gekund. Maar helaas, ik ben niet zo heel goed in het toekomst voorspellen

Ja, vorig jaar mei, omdat het toen al opviel dat het blok niet zo lekker oppakte vanuit de lage toerentallen en omdat deze bij een koude start vaak direct afsloeg.
Dat geloof ik direct, maar beide A2’s hebben het hele jaar door dezelfde velgen en hadden tot een half jaar terug ook nog allebei zomerbanden, dus dat kan geen verschil maken. Onder mijn A2 zitten dan nu all season banden, dus dat zou misschien nog kunnen uitmaken, hoewel ik eigenlijk geen verschil merk in rijgedrag ten opzichte van de zomerbanden die er eerst onder zaten.Peter_Audi_A2 schreef: ↑30 apr 2022, 10:59@TJT
Wat het vlotter optrekken betreft, het gewicht van de wielen heeft daar ook invloed op.
Op de winterwielen (ca. 12 kg per stuk) gaat het vlotter dan op de zomerwielen (ca. 17 kg/stuk)
Ook het motormanagement kan invloed hebben.
Bij de aanschaf van mij A2 10 jaar geleden viel mij het trage optrekken vanuit stilstand ook al op.
Ik heb toen een update van het motormanagement laten doen, waarmee het probleem voor een groot deel was opgelost.
Elke klus zou overdreven zijn, maar zo'n klus als deze is er toch wel een om vast te leggen. Idd, of Lucas het wil is een tweede maar tegelijkertijd is het ook mooie reclame. Goed, het was zomaar weer een hersenspinsel dat ik had.Paulus schreef: ↑30 apr 2022, 10:35@kobus1978 ,
Inderdaad, het is de auto van mijn zoon.
Leuk idee om zo'n klus vast te leggen op foto's. Maar ik weet niet hoe Lucas daar over denkt. Zelf zou ik liever geen camera om mij heen hebben de hele klus!
Maar hier een paar foto's van afgelopen week:
Maandag het blok opgehaald en achterin de A2 op een pallet vastgesjord:
IMG_20220425_165500.jpg
Dinsdagmorgen eerst nog even langs de pomp
IMG_20220426_085237.jpg
Onderweg langs de A2 even koffiepauze
IMG_20220426_095340.jpg
Een goed teken helaas ,als je al die aanslag ziet dat is allemaal olie ....Paulus schreef: ↑30 apr 2022, 18:26Ik kon het niet laten. Vandaag even de bougies er uit gedraaid. De kleur van de bougies zegt iets over de motorconditie.
IMG_20220430_171255.jpg
IMG_20220430_171245.jpg
Alle vier tegen wit aan en dezelfde kleur.
Het zegt niet alles maar dit is een goed teken m.b.t. olieverbruik.